Sunday, December 21, 2008

Solskin

Fra Langelinjes lystbådehavn

Så tittede solen frem...i hvert fald for en stund. En hurtig formiddagstur til Langelinje og omegn fik løst den værste kløe i fodsåler og pegefinger. Jeg fik set lidt på gamle kendinge som Gefion (INGEN turister sådan en råkold søndag morgen lige før jul) og Den lille Havfrue i både gammel og moderne udgave, og så fandt jeg en del statuer og skulpturer, som jeg ikke lige havde bemærket (eller fotograferet) før. Også et smut ned til lystbådehavnen gav et par fine stemningsbilleder og et par mere abstrakte. Alt i alt et par fine timer.

Sindings Valkyrie

Gefion er altid et godt motiv med og uden vand

Oksernes detaljerigdom tigger om et nærbillede

Gefion fra en lidt usædvanlig vinkel

Volden i morgenlys...og ja, jeg er godt klar over,
at det lykkedes mig at få min skygge med:-)

Frederik d. IX...med min skygge:-)

Med solen i ryggen var Den lille
Havfrues bedste side ikke forfra

Lystbådehavnen i morgenlys

Trekroner

Grønne isbjørne

Forsvindingspunkt

En alternativ lille havfrue...hm

Nær Langelinje ligger Det Genmodificerede Paradis

Mappedyr

Struds på bro?

Anderledes er det da...

...og med garanti et hedt samtaleemne blandt
gæsterne i de omkringliggende lejligheder

1 comment:

  1. Skulpturerne er også relativt nye. Du kan finde flere af dagens billeder på Google Earth: http://www.panoramio.com/user/1043452 og på Picasaweb: http://picasaweb.google.dk/christopher.leth/LangelinjeDec2008#, hvis du gerne vil have overblikket over Det Genmodificerede Paradis. Prøv også at læse interviewet med kunstneren på http://www.bjoernnoergaard.dk/Expo/Danish.html.

    ReplyDelete

Please feel free to share a thought, an idea or an opinion by leaving a comment. I'll try to answer the comments as best I can, but you'll usually have to wait a day or two :-)