Friday, December 26, 2008

2. juledag - vinterbilleder


Juleflæsket skulle spadseres bort i dag, så jeg tog rundt om den nærmeste lille bundfrosne sø. Den øvrige husholdning holdt sig hjemme, trods tålelige -5C, vindstille og solskin. Dog måtte jeg krybe til korset og erkende, at jeg enten er blevet lidt for gammel eller for tyndhåret, for huen måtte på:-) Jeg benyttede mig (naturligvis) af chancen for at tage lidt vinterbilleder. Kameraet måtte jeg holde under frakken for ikke at dræne batteriet for hurtigt.

Klokketårnet ved den lokale kirke

Ljusdal Kirke

Snescooteren er et yndet transportmiddel her

Heroppe er det tydeligvis en normal aktivitet at vade rundt i det nærmeste landskab, for jeg så en del af den lokale befolkning i skarpt trav. Det skal jo også gå hurtigt, når solen kun er oppe 4 timer...

Rovdyr af sne?

Nærstudie af frost

Ljusdal set fra den modsatte side af Kirkesøen.
Skyggerne virker som ledelinjer

Ljusdal med varmecentralerne.
Rolig, det er damp og ikke røg:-)

Solen står lavt kl. 12...

På vej til byen igen

Damp i modlys

Nysseligt hus

En herlig lille spadseretur og halvandet hundrede billeder senere var jeg klar til en kop te. Den faldt på et tørt (eller måske varmt) sted:-)

Se flere billeder på http://picasaweb.google.dk/christopher.leth/Ljusdal#