Tuesday, November 18, 2008

Velkommen

Så lykkedes det at få min blog op at køre. Jeg vil fortrinsvis bruge den til at samle op på min fotografering (i tilfælde af at du ikke er klar over det, fotograferer jeg en del). Her kan du finde links til mine forskellige sider med billeder, lidt forklaring, lidt om de projekter, jeg har gang i m.m. Lidt forklaring til mine billedsider:

En del af mine billeder (p.t. ca. 600) ligger på Google Earth. Dem kan du se direkte på Google Earth specielt i og omkring København, men også på Malta, i London, Birmingham, Rom, Madrid, Paris og Berlin. Du kan også vælge at se dem direkte, hvis du vælger linket til Panoramio. Hvis du er rigtig smart, kan du på siden vælge linket i Google Earth (KML) og åbne filen i Google Earth, for så vil du kunne se ikoner med mine billeder direkte, hvor de er taget. Prøv fx at zoome ind på Bogense eller København. De nyeste billeder vises i zoomniveauet, så hvis du zoomer endnu tættere på noget, kan det være, at der dukker flere billeder op. Google Earth er da en smart ting :-)

I øvrigt bliver en del af mine billeder på Panoramio brugt af flere rejsesites såsom tyske tripwolf.com og engelske daimscity.com. Ikke at de har spurgt mig, men de henviser da i det mindste til mig. Prøv at google christopher.leth@gmail.com og se selv flere steder, hvor mine billeder optræder.

De fleste af mine billeder ligger på Picasaweb (flere tusinde efterhånden og flere kommer til). Her er de forsøgt ordnet i forskellige albums med temaer som fx byer, kirker eller statuer. Det er ikke alle mine albums, du kan se, for en del af dem er private taget ved fx familiefester og lignende. I København er jeg ved at løbe tør for statuer, bygninger og parker, så enten må jeg udvide mit repetoire fx med gadelivet eller lignende, eller også må jeg længere væk fra byen. Jeg har i øvrigt købt en cykel til formålet, så jeg kan kombinere det sunde med det praktiske. De offentlige transportmidler ligner jo efterhånden noget, man ellers kun ser i u-lande; få afgange, aldrig det rigtige sted hen og rævedyrt.

Art Limited har jeg endnu ikke fået gjort så meget ved, men det er et site beregnet til de rent kunstneriske billeder. Her offentliggør man en masse billeder af uskarpe motiver, i sort/hvid og til tider helt abstrakte kreationer. Kunst er noget mærkeligt noget ind i mellem, men smag kan vel ikke diskuteres, kun forklares.

Som noget nyt er jeg også kommet på YouTube. Her er er p.t. kun en enkelt lille film med mine plakater, men jeg regner med, at jeg kommer til at bruge det til div. diasshows.

Ellers arbejder jeg med makrofotografering i øjeblikket. Et af eksemplerne kan ses ovenfor.

En del af mine billeder bliver løbende sat op som plakater i Photoshop Elements; ja en del er endog kommet op at hænge, dels hjemme og dels på mit arbejde. Det sidste, jeg har fået op hjemme i 100x70 cm, er Angel of Faith. Billedet er i øvrigt taget på Solbjerg Parkkirkegård.
Jeg bliver af og til spurgt, hvorfor jeg tager så mange billeder. Svaret er egentlig ret simpelt; det er så dejligt afstressende, og så er det rart nok, at man bagefter kan se et resultat af sine anstrengelser, og at andre også kan få lidt glæde af det. Så nyd billederne, eller lad være, hvis du ikke er til sådan noget.

Jeg vender frygteligt tilbage, når jeg har noget interessant at fortælle.

3 comments:

  1. Tak for de rosende ord. Jeg arbejder stadig lidt på layout, gadgets m.m. Selv om det ikke er svært, er det dog lidt besværligt, men måske er jeg for kritisk?!

    ReplyDelete
  2. Mange gode. Det er forskelligt som S/H eller farve er mest effektivt. Plakaterne ser prof ud.

    ReplyDelete
  3. Tak Christian. Jeg vender tilbage med lidt om sort/hvid kontra farve sammen med en del andre tips og tricks.

    ReplyDelete

Please feel free to share a thought, an idea or an opinion by leaving a comment. I'll try to answer the comments as best I can, but you'll usually have to wait a day or two :-)