Friday, February 27, 2009

Flere plakater

Denne lidt primitive "telefonboks" valgte
jeg for det fantastiske lys og den klare
blå telefon midt i alt det sandstensfarvede


Som den faste læser af min blog ved, vælger jeg med jævne mellemrum lidt billeder ud og sætter dem op som plakat med ramme og titel. Her er de seneste, der har fundet nåde for mit blik. Det er naturligvis mine billeder fra Malta, der dominerer, og de har ganske vist været vist før her på bloggen, men det bliver de vel ikke ringere af :-)

Billedet er fra en tidligere tur til Malta
og viser et par engelske telefonbokse
ved katedralen i Valetta. Det er taget en
grå og trist dag, hvor det eneste, der
livede op, var disse røde bokse.
Baggrunden er gjort mere dyster ved
at konvertere den til sort/hvid



Upper Barakka Gardens i Valetta.
Det, der fangede mit blik, var buerne
inde i hinanden og fliserne, som
leder øjet ind i udsigten i baggrunden



De to enkle farve og symmetrien i skoderne
var det, der fangede mit blik i dette billede

Udsigten mod Mellieha fra tagterrassen
på bungalowen. Solen lyser byen op,
mens regnbuen og de mørke skyer giver
dybde i billedet.



Enkle og klare farver og linier i
fiskerbåden giver et næsten abstrakt
billede. Øjet er prikken over i'et.



Billedet af vrimlen af huse i Valletta
lyses kortvarigt op af solen, mens de
mørke skyer giver en interessant baggrund



Udsigten fra Upper Barrakka Gardens
nydes. I baggrunden ses Fort St. Angelo
uskarpt og gennem gelænderet. Det
giver et indtryk af højde og dybde.



Billedet fra Vestre Kirkegård er konverteret
til sort/hvidt for at forstærke fornemmelsen
af det grå og triste. Tøvejret giver en anelse
dis under træerne, og de mørke
buske og træer rammer billedet fint ind.


Denne lille statue fra Vestre Kirkegård
er også konverteret til sort/hvid, selvom
statuen faktisk også oprindeligt er sort.
Blitzens glimt i statuen fremhæver, hvor
våd den er, så man kan fornemme,
at det faktisk er tøvejr.

No comments:

Post a Comment

Please feel free to share a thought, an idea or an opinion by leaving a comment. I'll try to answer the comments as best I can, but you'll usually have to wait a day or two :-)